Harjoitellessani pelaamaan sain sotkettua aika pahasti valmisperheiden elämää. .-D Alkuun en nimittäin osannut asuttaa omia perheitäni taloihin (viime luvussa juttua siitä), joten jouduin turmelemaan valmisperheiden elämät. .-D

Ensimmäinen valmisperhe, jolla pelasin, olivat Ruutilat. Mielestäni perhe oli hiukan tylsä, joten en jaksanut pelata kauaa, mutta ehdin kuitenkin saada jotain säätöä aikaan. .-D Ekana ihmettelimme isin kanssa sensuuria, joka tuli simin mennessä suihkuun. Isillä oli oikein hauskaa, ja hän naureskeli innoissaan. Fiku oli innokas bilettäjä ja halusi järjestää aluksi juhlat. Voitolle oli tullut toive "Voita Janne (Virtanen) tappelussa". Fikusta se kuulosti kivalta, joten päätimme kutsua Jannen juhliin, ikävä kyllä tämä ei koskaan ilmestynyt paikalle, mistä olimme erittäin käärmeissämme. Kuitenkin, seuraavaksi ihmettelyn aiheeksi koitui 'bile-laatikko'. Kun siinä luki Bileet pystyyn: aikaa jäljellä: 5 h, luulimme juhlien alkuun olevan viisi tuntia aikaa. Eli, ehkä helpommin sanottua ajattelimme juhlien alkavan viiden tunnin päästä. Kummastelimme sen viiden tunnin jälkeen, kun juhlat ilmoitettiin tylsiksi. Karjuimme: "Eivätähän ne vielä edes alkaneet!" Jälleen kerran haukuimme perheen ihan tyhmäksi. Emme halunneet enää jatkaa pelaamista, joten menimme valitsemaan naapurustosta seuraavan uhriperheemme.

Photobucket

Myöhemmin, viisastuneina palasimme jälleen Ruutiloille pelaamaan pitkän tauon jälkeen. Mieleen on erityisesti jäänyt, kun Kenraali Reima oli syömässä sohvalla sipsejä, en nimittäin koskaan laita simejäni popsimaan välipaloja (paitsi lapset), mistä päättelisin, että alkuhuumassa syöttelin simeille paljon välipaloja. .-D

Jotenkin löysimme Virtaset, ja menimme kokeilemaan pelaamista siellä. Ongelmaksi koitui kuvakulman liikuttaminen kauemmaksi. Osasimme käyttää niitä nuolia, joilla kuva pöyrähti oikealle ja vasemmalle, mutta + ja - nappuloita emme hallinneet. Pelaaminen oli tosi vaikeaa, olimme kokoajan paikoillamme. Kuvaa osasimme liikutella reunoista, mutta hitaalla koneella se eteni niin hitaasti, ettemme paljoa sitäkään tehneet. Jostain syystä pidimme seiniä ylhäällä, ja jossain vaiheessa eksyimme katolle, emmekä löytäneet tietä takaisin alas. .-D Mutta pelaamiseen. Aluksi järjestimme sielläkin juhlat Jannen synttäreiden kunniaksi. Sinne kutsuimme Voiton, jolla oli hauska vihanaama-merkki, ja Sofia Lierosen, jolla komeili kiva pinkki sydän. Jannen juhlat menivät ihan hyvin, ja hänestä kasvoi aikuinen. Emme edes yrittäneet hoitaa simejä, nämä saivat koittaa hoitaa itse itseään. Ihastelimme, miten Laura oli päässyt nukkumaan. .-D Laitoimme myös usein Virtaset pelaamaan sitä telkkari-peliä. Jostain syystä mieleen on jäänyt Jenni pelaamassa alusvaatteissa. .-D Fiku myös säikähti Jennin lähtiessä ensimmäistä kertaa töihin, kun toimintariviin tuli 'lääketiede'-työn merkki. Fiku luuli, että Jenni oli kuolemassa, sillä merkki näytti niin pelottavalta. .-D Onneksi Kasa tiesi simin menevän vain töihin. Jossain vaiheessa Janne taisi haluta töihin, ja luimme toiveen toteutus -ohjeesta, että töitä voi etsiä sanomalehdestä tai netistä, muttemme nähneet missään lehteä, joten päätimme viisaina ostaa tietokoneen. Löysimme sille tarkoitetun pöydän ja tuoliksi valitsimme 'Munaus'-tuolin, sillä se näytti mielestämme tietokone-tuoliksi sopivalta. Jannelle otimme urheilutyön. Tulimme myös katsoneeksi H9:n olevan työttömänä, joten etsimme hänellekin työn, hänkin sai urheilun, sillä siinä oli isoin palkka.

Photobucket

Kun tulimme myöhemmin pelaamaan, paljon viisaampina ja kokeneempina, järkytyimme tietokonepöydälle, joka oli asetettu keskelle olohuoneen lattiaa. Emme ilmeisesti olleet osanneet asettaa pöytää seinän viereen. Lisäksi jostain syystä valot olivat päällä, vaikka oli päivä, ja olimme onnistuneet kutsumaan yksityiskoulun rehtorin vierailulle silloin tajuamatta, mitä se tarkoittaa.

Seuraavalla kerralla simssiä käynnistäessämme päätimme käydä Kaunialassa jälleen, sillä viime pelikertamme oli jäänyt hiukan lyhyeksi sählinkiemme vuoksi. Tällä kertaa päätimme kumminkin valita valmisperheellä pelaamisen, ja uhriksi joutuivatkin puolestaan Vähälät. Aluksi ihmeilmoitus käskee aina opettaa Pentin kävelemään, joten käskimme Raijan opettamaan pikku-Penttiä. Opettelupalkista puuttui vain pikkuisen, ja Pentti oppi hetkessä kävelemään. Ihmettelimme homman helppoutta. (Myöhemmin meillä nimittäin tuli suuria vaikeuksia opettaa taaperoille taitoja, siitä enemmän jossain vaiheessa...) Eipä siinä sitten ihmeempiä tapahtunut. Jossain vaiheessa Anneli Mukavainen soitti Tuukalle puhelun, jossa kysyi, lähtisikö Tuukka yöjalalle. Olimme tietenkin innoissamme ja vastasimme 'kyllä'. Puimme Tuukan juhlavaatteisiin, ajattelimme tapahtuman olevan jotain erittäin hienoa. .-D Muistini Vähälillä on vähän pätkittäistä, muistan vain tiettyjä kohtia, mutta kuitenkin: eräänä iltana vessaan oli saapunut joku musta-asuinen henkilö. Ajattelimme tietenkin heti, että Raija on mennyt säätämään jotain omiaan. Yllättäen henkilössä luki kuitenkin Viikatemies, ja hetken päästä Raija oli kuollut vessan lattialle. Olimme tietenkin erittäin kauhuissamme, olihan Raija ensimmäinen menehtynyt simimme pelatessamme. Ikävä kyllä Raijan uurna jäi kylpyammeen eteen, emmekä osanneet siirtää sitä, eikä Tuukka päässyt enää kylpyyn, koska esine oli tiellä. Harmistuneina ostimme uuden suihkun. Fikun vessatauolla (Fiku oli julma diktaattori, eikä antanut Kasan pelailla kuin vessatauoillaan! .-o) Kasa oli löytänyt Pentistä kiinnostavan käskyn: "kasva". Innoissaan Kasa pisti Pentin kasvamaan, ja hän muutti vielä pojan ulkonäköäkin. Ikävä kyllä Kasa onnistui löytämään kauniin, värikkään "propelli"(vai mikä se sana nyt onkaan?)-hatun, ja Kasa laittoi sen Pentille perustellen sen sopivan Pentin punaiseen paitaan. Seuraavana simpäivänä molempien poikien mennessä kouluun koitui suureksi ongelmaksi ajan nopeus. Jotenkin säätämällä olimme saaneet ajan normaalinopeudelle, vaikka koulubussi oli jo lähtenyt, emme osanneet nopeuttaa aikaa. Emmeköhän siitäkin selvinneet, mutta ylitsepääsemätön juttu oli, kun Tuukka koulusta tultuaan pyörtyi pihalle. Yritimme laittaa Tuukkaa nukkumaan sänkyyn, mutta eihän se tietenkään onnistunut, kun emme osanneet herättää Tuukkaa ensin maasta. Ajattelimme Tuukankin kuolevan kohta. Tuukka kuitenkin heräsi jossain vaiheessa, ja mekin taisimme vaihtaa perhettä.

Photobucket

Myöhemmin viisaina palasimme pelaamaan Vähälillä, ja järkytyimme, sillä pihatie oli aivan täynnä viliseviä tuholaisia, siis aivan täynnä. Roskis oli nurin, emmekä olleet huomanneet sitä ekalla kerralla pelatessa, ja tuholaiset olivat vallanneet koko tien! Epätoivoisina pistimme Tuukan myrkyttämään ja tallomaan niitä, raasu sai varmaan monta tautia urotyöstään. .-( Seuraavaksi huomasimme suihkun, joka oli sijoitettu Tuukan huoneeseen. Olimme varmaankin katselleet, että sekin alue kuului vielä vessaan, seinät alhaalla kuin pelasimme. Että olimmekin olleet hupsuja! .-D Myöhemmin myös Raija kummitteli, ja ihmettelimme Raijan seikkailuja raskausvaatteissa, Raija oli ilmeisesti kasvattanut mahansa, emme vain olleet tajunnut sitä aiemmin pelatessamme. ,-D (Miten voi olla tajuamatta, kun sim tulee raskaaksi?)

Seuraavaksi Fiku tahtoi mennä pelaamaan Veronalaan Monttupuille, kun Kasa oli mennyt hiihtämään Sepon kanssa. Monttupuut olivat erittäin rakkaita Fikulle, sillä hän oli pelannut samalla perheellä aikoinaan kaverinsa kanssa. Niinpä Fiku laittoi vanhan perinteensä mukaan Patrikin ja Mercution peuhaamaan sohvalla. ,--D Kasa tuli myös katsomaan jossain vaiheessa. Siinä aika meni pelatessa, ja Isabellaa oli kivaa laittaa aluksi kokkaamaan, kun tämä osasi tehdä kaikkia hienoja ruokia. Laitoimme hänet tekemään lohta, minkä jälkeen olimme käskeneet Isabellan mennä suihkuun. Noh, lohi jäi uuniin ja syttyi tulipalo. Fiku oli niin peloissaan, että Kasan täytyi tulla jatkamaan ja pelastamaan tilanne. Monttupuilla varmaankin on keittiössä palohälytin? Emme nimittäin olisi muuten saaneet varmaankaan palokuntaa edes paikalle. Jossain vaiheessa Isabella ja Patrik olivat kävelleet pitkän pihatien puoleen väliin asti. Jotenkin laitoimme heidät joogaamaan. Kun painoimme Isabellan kuvaketta (vahingossa kaksi kertaa, jolloin peli vie simin luokse), ja olimme ihan ihmeissämme, kun emme ymmärtäneet, mitä tapahtui. Meitä ärsytti hirveästi kulkea pitkä matka takaisin sisälle hitaalla koneella. Isabella saatiin sisälle, mutta Patrik joutui joogaamaan koko yön, sillä emme uskaltaneet painaa Patrikin kuvaketta pelätessämme tämän vievän meidät taas pihailemaan. .-(

Photobucket

Myöhemmin palattuamme viisaampina muistamme Kanikamuisen näyn. .-D Mercutio oli saanut seurakseen jopa kaksi Kanikamua, Roomeon kimpussa niitä oli vain yksi. Alkuaikojen suuri ongelma oli sosiaalisuus-palkin täyttäminen, siitäkin myöhemmin lisää. .-) Monttupuilta säätöjä ei jäänytkään paljoa mieleen. .-)

Siinä olivatkin kaikki valmisperheideni säädöt, muilla perheillä pelasimme vasta myöhemmin. Seuraavassa luvussa kerron alkuaikojeni omaluomistani perheistä ja heillä pelaamisesta. .-D Siitä vasta säätö syntyykin! Tällä kertaa oli aika pitkä ja masentava teksti. Harmittaa, kun en saa näihin alkuajan-juttuihin paljoa kuvia. .-( Koittakaa kestää! Mutta hei, kertokaapa jokin muisto valmisperheellä pelaamisestanne. .-) Piristi kummasti lukea kertomuksianne viimeksi, ja syntyi suuri keskustelu! .-D Toivon sellaista nytkin, kommentteja siis! .---D